D. A. Edwards
Music Composer and ProducerMusikkomponist und Produzent
Scoring and Production
Enjoy some music while reading
Genießen Sie beim Lesen gerne etwas Musik
Portrait of D. A. Edwards

Music can transport the listener into other worlds.
It can let you experience emotions you’ve never felt before, make you remember things you never knew, and let you be a part of worlds that don’t even exist.

I am a classical composer with a great love for film and storytelling. My music has always had a deeply rooted connection to imagery, as I experience music not only sonically but also visually.

Creating melodies and full scores comes naturally to me. I hear full orchestrations in my head when I experience visuals, whether internal or external, so it's often just a matter of translating my imagination into reality for everyone to hear.

A photograph of my painting 'Blue Void' which I created in conjunction with my composition of the same name that was a vision of floating in an endless sea during the formation of a new planet.

I believe that my musical language for film music is most at home in large settings, in new and imaginative worlds and in emotionally complex stories. It is most effective when it is allowed to become another actor in a film and to be present and noticeable.

With my concert works, both commissioned and personal projects, I also like to tell stories and create images through music. I often engage with stories from otherworldly or nature-bound worlds and tales, but my process for bringing my music into our reality is more technical and modern.

A screenshot of one of my projects created in a digital audio workstation, which is a type of software for music production and recording. This screenshot specifically is of my Symphony No. 1 'Sonokoda'. My composition process begins by writing everything on my computer in the form of MIDI notation, which, much like regular sheet music, communicates information about pitch, time and expression, but is specifically accessible to computers and electronic instruments. In doing so, I create what I call a "digital interpretation" of my music with virtual instruments that, with a little work, can sound very realistic and alive. For me, this is a form of expression and enables me to show audiences music in a way that is otherwise only possible with recordings.

This is also useful for rehearsals with musicians, because although they are working on a new piece that has never been performed before, they have a reference for what I intend with the work.

My existing music can be heard at concerts that I cover on my blog, it can be listened to via audio, videos, streaming and CDs of recordings and my digital interpretations, and for performers or anyone who is interested, my sheet music is available for purchase.

Musik kann den Hörer in andere Welten entführen.
Sie kann uns Emotionen erleben lassen, die wir noch nie gefühlt haben, uns an Dinge erinnern, die wir nie kannten, und uns an Welten teilhaben lassen, die nicht existieren.

Ich bin ein klassischer Komponist mit einer großen Liebe zum Film und zum Geschichtenerzählen. Meine Musik hatte schon immer eine tiefe Verbindung zur Bildsprache, da ich Musik nicht nur akustisch, sondern auch visuell wahrnehme.

Das Schaffen von Melodien und ganzen Musikstücken ist für mich etwas ganz Natürliches. Ich höre vollständige Orchestrierungen in meinem Kopf, wenn ich visuelle Eindrücke erlebe, egal ob intern oder extern, so dass es oft nur eine Frage der Umsetzung meiner Fantasie in die Realität ist, damit es jeder hören kann.

A photograph of my painting 'Blue Void' which I created in conjunction with my composition of the same name that was a vision of floating in an endless sea during the formation of a new planet.

Ich glaube, dass meine musikalische Sprache für Filmmusik am meisten in großen Szenarien, in neuen und fantasievollen Welten und in emotional komplexen Geschichten zu Hause ist. Sie ist am wirkungsvollsten, wenn sie zu einem weiteren Akteur in einem Film werden darf und präsent und auffällig ist.

In meinen Konzertwerken, ob als Auftragskomposition oder bei persönlichen Projekten, erzähle ich auch gerne Geschichten und erzeuge Bilder durch Musik. Themen sind hierbei oft fremde oder naturverbundene Welten und Geschichten, aber mein Prozess, um meine Musik in unsere Realität zu bringen, ist eher technisch und modern.

A screenshot of one of my projects created in a digital audio workstation, which is a type of software for music production and recording. This screenshot specifically is of my Symphony No. 1 'Sonokoda'. Mein Kompositionsprozess beginnt damit, dass ich alles auf meinem Computer in Form von MIDI-Notation aufschreibe, die, ähnlich wie normale Noten, Informationen über Tonhöhe, Zeit und Ausdruck vermitteln, aber vor allem für Computer und elektronische Instrumente zugänglich sind. Dabei erschaffe ich eine, wie ich es nenne, "digitale Interpretation" meiner Musik mit virtuellen Instrumenten, die mit der nötigen Sorgfalt sehr realistisch und lebendig klingen können. Das ist für mich eine Form des Ausdrucks und ermöglicht mir, dem Publikum Musik auf eine Weise zu zeigen, die sonst nur mit Aufnahmen möglich ist.

Das ist dann auch für die Probenarbeit mit Musikern nützlich, denn auch wenn sie an einem neuen Stück arbeiten, das noch nie aufgeführt wurde, haben sie so eine Referenz dafür, was ich mit dem Werk beabsichtige.

Meine bestehende Musik kann in Konzerten gehört werden, über die ich in meinem Blog berichte, sie kann über Audio, Videos, Streaming und CDs von Aufnahmen und meinen digitalen Interpretationen gehört werden, und für Interpreten oder jeden, der sich dafür interessiert, sind meine Noten käuflich zu erwerben.

You can find everything here on my website: Alles dazu finden Sie hier auf meiner Website:


BlogBlog ProjectsProjekte ShopShop

...or keep listening!...oder weiter hören!

If you have questions or are interested in working with me: Bei Fragen oder Interesse zur Zusammenarbeit mit mir:

Let's get in touch!Lasst uns in Kontakt treten!